آشنایی با خواص انواع عرقیات گیاهی

انواع عرقیات گیاهی و شناخت آنها

در این محتوا می خواهیم شما عزیزان را با خواص عرقیات گیاهی آشنا کنیم پس بهتر است جهت اطلاع بیشتر در این خصوص همراه ما باشید. امروزه انواع عرقیات گیاهی، یکی از بهترین نوشیدنی های دارویی شناخته شده است.

در حال حاضر بیشتر از پنجاه گونه گیاه وجود دارد که تبدیل به یک نوشیدنی، یعنی همان عرقیات با مصارف دارویی شده است. این نوع نوشیدنی ها در اصل رایحه و خواص گیاهانی می باشند که پس از ترکیب رایحه گیاه با آب به وجود می آیند. انواع عرقیات گیاهی عبارتند از: عرق کاسنی، عرق شاه تره، عرق نسترن، عرق نعنا، عرق آویشن، عرق بیدمشک، عرق اسطوخودوس، عرق یونجه، عرق چهل گیاه، عرق زیره، عرق رازیانه، عرق پونه و . . .

مهمترین خواص عرقیات گیاهی چیست؟

یکی از مهمترین خواص عرقیات گیاهی این است که سبب تقویت سیستم عصبی بدن می شوند. همچنین برای بهبود مشکلات گوارشی مناسب هستند. طبع عرقیات گیاهی گرم است و باعث تقویت مغز و اعصاب هستند. این نوع نوشیدنی های سودمند،  ضعف، بلغم و بی حالی را رفع کرده و همچنین صفرابر بوده و لثه را محکم می کند.

 

همچنین دیگر خواص عرقیات گیاهی، رقیق کننده خون، ضد درد، آسم، رفع کننده‌ی برونشیت، سوء هاضمه، نقرس و سیاتیک می‌باشد. عرقیات گیاهی مثل عرق اسفناج تا حدودی می تواند از کم خونی جلوگیری کرده و تامین کننده آهن بدن شوند. همچنین با توجه به خوراکی نبودن عرق اکالیپتوس که به صورت بخور استفاده می شود، سرماخوردگی، گرفتگی بینی و برونشیت را نیز درمان می کند.

 

خواص عرق نعنا چیست؟

در مطلب بالا خواص عرقیات گیاهی گیاهی را برای شما خوبان شرح دادیم و در این قسمت جهت اطلاع بیشتر، خواص هر کدام از عرقیات گیاهی را تحلیل می کنیم. طبع عرق نعنا گرم است و خوردن صد سی سی آن به همراه آب باعث تقویت معده می شود. از جمله خواص عرق نعنا: اشتها آور، ضد تشنج، ضد نفخ، رفع کننده‌ی دل درد و دل پیچه و مولود خون است. همچنین ضد گرمازدگی و سکسکه را از بین می‌برد.

طبیعت عرق بیدمشک و خواص آن

گفتیم که خواص عرقیات گیاهی بی شمار است که از این خواص می توان به درمان کننده رفلاکس معده، افزایش اشتها، ضدعفونی کننده مجرای تنفسی و تقویت‌کننده بدن اشاره کرد. طبع عرق بیدمشک سرد و تر است و سرو آن باعث تقویت قلب و سلامتی بدن می شود. عرق بیدمشک علاوه بر اینکه ملین بوده، آرام بخش، ضد هیستری و ضد تشنج می‌باشد. این نوشیدنی گیاهی بی خوابی، افسردگی و سکسکه را خوب می‌کند. همچنین متابولیسم بدن را بالا می برد.

عرق کاسنی: طبع این نوع عرق گیاهی سرد است. عرق کاسنی ضد تب بوده و پوست، کبد و کلیه را تقویت می‌کند. این نوشیدنی با دارا بودن ویتامین سی باعث تصفیه خون می شود. همچنین حرارت بدن را کم می کند و رگ‌ها را باز می‌کند. عرق کاسنی سبب بهبود دردهای مفصلی می شود چرا که معمولا دردهای مفصلی بر اثر طبع خیلی گرم به وجود می آید.

 

عرق شاه تره: ای نوع نوشیدنی طبعی معتدل دارد و ضد تب و صفرابُر است. همچنین یرقان را بهبود می بخشد و کبد و پوست را تقویت‌ می کند. عرق شاه تره ضد بلغم، تصفیه کننده خون، جلوگیری از خونریزی، ادرار آور و باعث تقویت لثه می‌شود. ترکیب شاه تره، عسل و سرکه ضد عفونی کننده معده از تمام فضولات می‌باشد. همچنین سنگ ‌های مثانه و کلیه را دفع و آنها را شستشو می دهد. این نوع عرق گیاهی سیاه سرفه را بهبود می بخشد. شما می توانید برای درمان شن کلیه و مثانه سه وعده از این نوشیدنی میل کنید اما برای بهبود بیماریهای دیگر هر وعده نصف لیوان میل شود.

عرق اسطوخودوس: این نوع عرق دارای طبیعتی گرم و خشک است از جمله خواص عرق اسطوخودوس عبارتند از: افزایش نیروی جسمی، درمان سردرد، بهبود میگرن و . . . همچنین خواب آور و آرام بخش می‌باشد. ترکیب آن با سرکه و عسل، صرع، وسواس، سرگیجه، پرش ناگهانی بعضی از اعضاء و فراموشی را درمان می کند.

عرق بابونه: طبع عرق بابونه گرم است. این نوشیدنی نیروبخش، برای عفونت‌های دردناک مفید است. همچنین در تنظیم اختلالات قاعدگی مفید است. یک ضدعفونی کننده قوی است که یبوست را درمان و معده را شستشو می دهد. عرق بابونه باعث لطافت پوست بدن،اشتهاآور، ضد نفخ، معرق و ضد دردهای شکم است.

عرق دارچین: گفتیم که خواص عرقیات گیاهی بسیار زیاد است عرق دارچین هم دارای خواص زیادی است که طبعی گرم و خشک دارد. ای نوع نوشیدنی معده و اعصاب را تقویت می کند، همچنین ضد نفخ، ضدترس، قابض و آرام بخش است.

عرق بادرنجبویه: طب این نوشیدنی گرم است که برای حافظه خوب است. عرق بادرنجبویه، معده، قلب، مغز و حواس پنجگانه را تقویت می کند. همچنین بی حالی، خستگی روحی،تنگ نفسی و سردردهای عصبی را درمان می‌کند. عرق بادرنجبویه محرک و تقویت کننده قوای جنسی است. شما عزیزان می توانید برای درمان مشکلات ذکر شده، نصف لیوان از این نوشیدنی را روزی سه بار در آب مخلوط کرده و سرو کنید.

عرق بومادران: عرق بومادران طبعی گرم دارد و مهمترین خواص آن، تصفیه کننده ی خون، ضد تشنج، نیروبخش، تقویت کننده‌ی قلب و اعصاب می‌باشد. سرو مرتب این نوع عرق برای درمان ورم معده و روده مفید است. همچنین برای گرفتگی عضلات اطراف قلب، تب، خواب رفتن دست ها، درد قاعدگی و رفع اختلالات و بواسیر، مفید است.

عرق بید: این نوع نوشیدنی باعث تقویت معده و قلب می شود که دارای طبیعتی سرد و خشک است. از مهمترین خواص آن، آرام‌ بخش، ضد تب و ضد تشنج بودن آن است. عرق بید برای درمان یرقان و سردرد مفید است. همچنین به لطافت موهای شما ارمغان می بخشد و در درمان شوره کمک بسیاری می کند. این عرق خواص و کاربرد زیادی دارد، که تسکین دهنده‌ی دردهای تناسلی، بهبود زخم مثانه و درمان دل پیچه از جمله خواص آن است.

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

نماد اعتماد الکترونیک

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18