مواد غذایی مهم در دوره نقاهت کرونا چه چیزهایی می باشند؟

مواد غذایی مهم در دوره نقاهت کرونا چه چیزهایی می باشند؟

مواد غذایی مهم در دوران نقاهت کرونا

همانطور که می دانید در طول دوره ی بیماری اشتهای بیمار به شدت کاهش می یابد و بیمار میلی به غذا ندارد و به همین دلیل ممکن است فرد دچار سوء تغذیه شود و سیستم ایمنی بدن فرد ضعیف شود.بنابراین در دوران نقاهت کرونا و بعد از بهبودی باید از تغذیه هایی که قرار است شما را با آنها آشنا کنیم استفاده کنند تا سیستم ایمنی بدن آن ها مجدد تقویت شود. تقویت سیستم ایمنی بدن توسط بیماران کرونایی و آن هایی که در دوران نقاهت هستند یک امر مهم و ضروری می باشد.

طبق تحقیقات انجام شده در دوران نقاهت کرونا میل افراد به غذا بیشتر شده است و افراد تمایل دارند که غذای بیشتری مصرف کنند اما در طول این دوران غذاهایی که فرد بیمار مصرف می کند بسیار مهم می باشد. و این دوره بهترین زمان برای جبران پروتئین، انرژی و املاح از دست رفته بدن می باشد.مصرف حبوبات، میوه، سبزی، غلات سبوس دار و نان ، انواع مغز و گوشت در دوران نقاهت کرونا بسیار مفید و ضروری می باشند و فرد باید حتما در دوران نقاهت کرونا از این مواد به طور صحیح استفاده کند تا دوباره سیستم ایمنی اش تقویت شود.

برای جبران آبی که در دوران کرونا از دست داده اید باید روزانه حداقل 8 لیوان آب یا مایعات از جمله آب میوه طبیعی، چای کمرنگ و … استفاده کنید.

سعی کنید در دوران نقاهت کرونا حتما از تخم مرغ آب پز استفاده  کنید زیرا سرشار از ویتامین آ می باشد و بدن شما به آن به مقدار زیادی نیاز دارد.علاوه بر تخم مرغ باید از انواع سبزیجات با رنگ های قرمز و نارنجی و سبز تیره در سوپ خود مصرف کنید.

مصرف انواع سبزیجات

همچنین شما باید برای جبران انرژی از دست رفته از روغن های زیتون، کنجد، آفتابگردان و سویا برای پخت و پز و یا به همراه سالاد استفاده کنید و آن را فراموش نکنید.زیرا این روغن ها علاوه بر تامین انرژی برای تامین اسید های چرب نیز به شما توصیه می شود.

سعی کنید در غذاهای خود از زردچوبه استفاده کنید زیرا زردچوبه دارای خاصیت ضد التهابی می باشد.

مصرف زنجبیل و موز در دوران کرونا به کنترل و کاهش تهوع شما کمک می کند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود در روزهای کرونایی حتما از عسل استفاده کنید و خوردن آن را جدی بگیرید زیرا عسل در بالا بردن  سیستم ایمنی بدن نقش خیلی اثر گذاری دارد.

در دوران نقاهت کرونا سعی کنید از غلات سبوس دار مانند نان جو، برنج قهوه ای، نان تهیه شده از آرد گندم و بلغور استفاده کنید و نان سفید و برنج سفید را در برنامه ی غذایی خود کاهش دهید.

از جوانه های گندم در آش، سوپ، ماست و سالاد خود استفاده کنید. و مصرف حبوبات از جمله لوبیا، عدس و نخود را در برنامه ی غذایی خود داشته باشید برای خرید این محصولات می توانید به سایت سبزدانه نیز مراجعه کنید و قیمت های ما را با سایر سایت ها مقایسه کنید. سایت سبزدانه دارای محصولاتی با کیفیت عالی و با قیمت مناسب می باشد و شما می توانید با اطمینان خاطر از این سایت خرید کنید و محصول خود را تحویل بگیرید.

سعی کنید از انواع سوپ داغ از جمله سوپ جو، سبزیجات، بلغور جو، آش جو و آش سبزیجات در این دوران به مقدار کافی استفاده کنید.

مصرف مواد غذایی که دارای ویتامین سی می باشند می تواند کمک زیادی به شما در دوران نقاهت کند. زیرا ویتامین سی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و شما می توانید برای تامین ویتامین سی از فلفل دلمه ای، آب نارنج و آب لیمو در دوران نقاهت کرونا استفاده کنید تا زودتر بهبود یابید.

سعی کنید در دوران نقاهت از منابع غذایی که سرشار از پروتئین، روی و آهن هستند استفاده کنید مرغ، تخم مرغ، حبوبات ماهی و میگو سرشار از آهن و پتاسیم می باشند و تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی فرد بیمار می گذارند.

استفاده از سیر، پیاز و زنجبیل نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر می باشد و بهتر است فرد بیمار از آن ها در برنامه ی غذایی خود استفاده کنند.

سعی کنید در دوران نقاهت صبحانه تان را به خوبی میل کنید و در طی روز حدود دو الی سه بار حتما میان وعده میل کنید تا توانایی بدن شما بالا برود و ضعیف نشوید.

مصرف انواع حبوبات

از چه مواد غذاهایی در دوران نقاهت کرونا باید اجتناب کرد؟

سعی کنید در دوران نقاهت محدودیت های غذایی را رعایت کنید و از خوردن غذاهای سنگین و پرچرب مثل ماکارونی پر چرب، آب گوشت، غذاهای فست فودی و… بپرهیزید زیرا ممکن است این غذاها در دوران نقاهت باعث مشکلات گوارشی شوند.

از ترشی به طور جدی بپرهیزید زیرا ترشیجات باعث تحریک دستگاه تنفسی می شوند و در نتیجه ممکن است شما دچار سرفه شوید. علاوه بر ترشیجات سعی کنید از مصرف زیاد نمک نیز در این دوران بپرهیزید تا سالم تر بمانید و زودتر بهبود یابید.

از مصرف غذاهای شیرین و روغن های نباتی جامد و حیوانی و همچنین آب میوه های صنعتی خودداری کنید و تا جایی که می توانید از آن ها استفاده نکنید و مصرف سبزیجات آب پز و تازه را جایگزین آن ها کنید تا زودتر بهبود یابید و سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

ممنوعیت استفاده از فلفل،رب گوجه و انواع سس های تند در دوران نقاهت

اگر اسهال داشتید به هیچ عنوان از سبوس استفاده نکنید.

ممنوعیت استفاده از خوراکی ها و نوشیدنی های محرک از جمله نسکافه و شکلات تلخ، چای غلیظ و یا قهوه

 

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

نماد اعتماد الکترونیک

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18