مواد غذایی مورد نیاز روزانه بدن چه چیزهایی می باشند؟

مواد غذایی مورد نیاز روزانه بدن چه چیزهایی می باشند؟

مواد غذایی مورد نیاز روزانه

ما در این مقاله می خواهیم شما را با مواد غذایی که روزانه بدن به آن ها نیاز دارد آشنا کنیم. بدن هر فرد روزانه به مواد مغذی نیاز دارد و این مواد مغذی و غذایی باید در طول روز به گونه ای مصرف شود که نیازهای بدن را تامین کند. خوب است هر فرد بداند که در طول روز باید از چه مواد غذایی و مغذی استفاده کند تا همیشه بدن سالمی داشته باشد. تامین مواد غذایی یکی از ضروری ترین چیز هایی است که بدن هر فرد به آن نیاز دارد.

غذاهای تصفیه شده، میوه ها، غلات و سبزیجات و سایر مواد غذایی از مهم ترین چیز هایی هستند که بدن هر فرد به آن ها نیاز دارد و برای تامین نیاز بدن باید از این مواد در برنامه غذایی خود استفاده کند این مواد سالم و مقوی می باشند و بدن را در برابر بیماری ها مقاوم نگه می دارند.

مواد غذایی مورد نیاز روزانه بدن عبارتند از:

1-پتاسیم:

پتاسیم یکی از مواد مغذی می باشد که فرد بدون آن نمی تواند زندگی کند در واقع پتاسیم است که باعث ضربان قلب می شود و بدن هر فرد برای عملکرد بهتر عضلات، تنظیم تعادل آب بدن و کنترل سیستم عصبی به پتاسیم نیاز دارد. زمانی که شما پتاسیم مصرف می کنید در واقع به کاهش فشار خون،دیابت، جلوگیری از پوکی استخوان و مشکلات قلبی کمک می کنید. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که از پتاسیم در برنامه غذایی خود استفاده نمی کنید حتما با یبوست، گرفتگی عضلات و خستگی زیاد مواجه خواهید شد.

سیب زمینی، موز، اسفناج، چغندر، آب هویج سرشار از پتاسیم هستند و با مصرف این مواد غذایی می توانید پتاسیم کافی را به بدن خود جذب کنید.

اسفناج سرشار از پتاسیم

2-مصرف فیبر:

فیبر یک کربوهیدرات غیر قابل هضم می باشد ولی به هضم غذا و پیشگیری از یبوست به فرد کمک می کند فیبر همچنین باعث پایین آوردن سطح کلسترول خون می شود. در برنامه غذایی دو نوع فیبر وجود دارد فیبری که به پایین آوردن سطح کلسترول خون و گلوکز کمک می کند و فیبر نامحلول که باعث هضم بهتر غذا می شود.

می توانید برای تامین فیبر مورد نیاز بدن از لوبیا، جو، عدس و بسیاری از میوه ها استفاده کنید تا فیبر بدن شما به اندازه کافی تامین شود.فیبر محلول خطر ابتلا به دیابت نوع دو و سکته مغزی را کاهش می دهد و علاوه بر آن از عروق نیز محافظت می کند.

فیبر نامحلول نیز در سبزیجات، حبوبات، گندم و برنج قهوه ای یافت می شود و به مشکلات گوارشی کمک زیادی می کند.

گلابی، تمشک سیاه، سیب زمینی، کلم بروکلی، هویج، کنگر و… سرشار از فیبر می باشند و برای تامین فیبر مورد نیاز بدن می توانید از آن ها استفاده کنید و برای تهیه آن ها می توانید به سایت سبزدانه سر بزنید و محصولات با کیفیت را خریداری کنید.

در این سایت می توانید تمام مواد غذایی را با بهترین کیفیت و بهترین قیمت خریداری کنید.

3-مصرف کلسیم:

کلسیم یک ماده مغذی مفید برای بدن می باشد و به استحکام و سلامت استخوان ها، عدم لخته شدن خون، عملکرد صحیح بدن کمک می کند.. خوب است بدانید که بدن ما به طور طبیعی از خود کلسیم تولید نمی کند و ما باید با خوردن مواد غذایی که سرشار از کلسیم هستند کلسیم مورد نیاز بدنمان را تامین کنیم.اگر بدن فردی کلسیم کافی نداشته باشد ممکن است با گذشت زمان به پوکی استخوان و شکستگی استخوان دچار شود.

کلم،شیر، پنیر، تخم مرغ و… سرشار از کلسیم می باشند و شما می توانید این مواد غذایی را به راحتی از سایت سبزدانه خریداری کنید و برای تامین کلسیم بدن خود آن ها را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید و مصرف کنید.

لیوان شیر سرشار از کلسیم

4-مصرف ویتامین D:

جالب است بدانید که بدن ما به طور طبیعی زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد به تولید ویتامین D می پردازد اما اگر فرصت ندارید که زیر آفتاب بشینید و ویتامین D بدن خود را تامین کنید می توانید با مصرف بعضی از مواد غذایی به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود بپردازید.این ویتامین از استخوان های بدن به خوبی محافظت می کند و نقش زیادی در تنظیم کردن رشد سلول ها و همچنین کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را دارد و علاوه بر این ها ویتامین D نقش زیادی در حفظ میزان کلسیم دارد.

مصرف این ویتامین برای ورزشکارانی که دچار التهاب و درد می باشند بسیار مفید است و به آن ها کمک می کند. همچنین این ویتامین باعث افزایش پروتئین ماهیچه ها می شود و شکستگی ها را کاهش می دهد و در تنظیم فشار خون نیز نقش زیادی دارد.

ماهی، شیر، آب پرتقال و … سرشار از ویتامین D می باشند و شما می توانید در برنامه ی غذایی خود از آن ها استفاده کنید.

5-آهن:

زمانی که بدن فرد با کمبود آهن مواجه می شود  فرد مدام احساس خستگی می کند. کمبود آهن در بدن باعث زوال حافظه،از دست دادن ماهیچه و مشکلات دیگری در تنظیم دمای بدن می شود. بنابراین باید آهن را در برنامه غذایی خود قرار دهید و به موقع از آن مصرف کنید. گوشت سفید، سویا، غلات، بروکلی، گوشت گاو و.. سرشار از آهن می باشند و شما می توانید برای دسترسی سریع به این مواد غذایی به سایت سبزدانه مراجعه کنید و مواد غذایی با کیفیت بالا را از آن جا خریداری کنید این سایت از لحاظ قیمت و کیفیت نسبت به سایر سایت ها بهتر می باشد و شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ گونه نگرانی از سایت سبزدانه خریداری کنید.

6-آب:

یکی از مواد اصلی و مورد نیاز بدن آب می باشد و بدن هر فردی روزانه به مقدار کافی از آب نیاز دارد.آب موجب دفع مواد زائد و سموم بدن می شود و به کلیه ها، برطرف شدن خشکی دهان،یبوست و… کمک می کند و باید روزانه بین 6 الی 8 لیوان مصرف شود.

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18