نکاتی برای درست کردن پیتزای خانگی

پودر خمیر پیتزا سبزدانه

معرفی پودر خمیر پیتزای سبز دانه

در این مقاله می خواهیم پودر خمیر پیتزای سبز دانه را به شما معرفی کنیم، پس جهت اطلاع بیشتر در این باره می توانید همراه ما باشید. محبوب ترین غذا که طرفداران زیادی دارد پیتزا است و غیر ممکن است کسی علاقه به این غذای خوشمزه نداشته باشد. برخی از افراد دوست دارند این غذا را تهیه کنند، پس اگر دوست دارید خودتان در خانه پیتزا تهیه کنید، علاوه بر پنیر پیتزا و مخلفات دیگر، نیاز به پودر خمیر پیتزا دارید که ما پودر خمیر پیتزای سبز دانه را با توجه به کیفیت برتر و طعم بی نظیرش نسبت به سایر مواد مشابه، به شما پیشنهاد می کنیم.

کیفیت پیتزای خانگی

مواد تشکیل دهنده برای پنج عدد خمیر پیتزای سبز دانه

پودر خمیر پیتزای سبز دانه ترکیبی از: آرد گندم، بهبود دهنده، شکر، پودر خمیر مایه و ترکیبی از ادویه‌ ها است که اسید چرب ندارد. ادویه هایی که در این پودر می باشد طعم بسیار خاصی به آن داده که از سایر خمیر پیتزاها متمایز است.

ترکیبات:

ارزش غذایی در هر صد گرم:پودر خمیر پیتزای سبز دانه:

انرژی: 334.37 کیلوکالری

قند: 3.75 گرم

-چربی: 1.37 گرم

نمک: 0.93 گرم

فاقد اسیدهای چرب ترانس

طرز تهیه پیتزای خانگی

آب را روی حرارت قرار دهید تا ولرم شود. دقت کنید که آب خیلی داغ نشود. پودر خمیر مایه را در ظرفی بریزید و با یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید و بعد از بیست دقیقه پودر خمیر پیتزای سبز دانه و روغن را به آن اضافه کنید و کم کم به آن اضافه کنید که خمیر نه خیلی سفت شود و به دست هم نچسبد. خمیر را خوب ورز دهید تا یکنواخت و لطیف شود.

 

ظرفی را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را در آن قرار داده و روی آن را با یک پلاستیک بپوشانید. یک پارچه ی مرطوب روی آن بگذارید و آن را به مدت چهل و پنج دقیقه تا یک ساعت در جای گرم قرار دهيد تا کاملا به عمل آید و حجم آن زیاد شود.

دمای فر را پانزده دقیقه قبل از پخت، گرم کنید و با 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

کف قالب را با كمي روغن چرب کنید و مقداری از خمیر را در آن پهن کنید، طوری که ضخامت خمیر نیم سانتی متر شود

قالب را به مدت ده دقیقه داخل فر قرار دهید تا نیم پز شود. سپس مواد پیتزا را روی نان ریخته و به مدت بیست دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس فر را خاموش کنید و اگر پیتزا درست پخت نشده بود گریل را ده دقیقه روشن کنید.

شما می توانید خمیر را بلافاصله بعد از پهن کردن در قالب، گذاشته و مواد پیتزا را روی آن ریخته و پخت کنید یعنی نیازی به نیم پز شدن نان ندارید. اگر مقداری از خمیر ور آمده اضاف آمد می توان آن را داخل یک ظرف یا پلاستیک فریزر، در فریزر نگهداری کرد. همچنین نان نیم پز را می توان فریزر کرد و در زمان لازم آن را مصرف کرد.

نکاتی برای درست کردن پیتزای خانگی

در این قسمت می خواهیم نکاتی برای تهیه پیتزای خانگی را برای شما شرح دهیم. شما با استفاده از پودر خمیر پیتزای سبز دانه می توانید در زمان خیلی کم و بدون دردسر پیتزای خانگی تهیه کنید.

درست کردن پیتزای خانگی نیاز به توجه در مواردی مثل: دمای فر، نوع خمیر پیتزا و مدت زمان هم زدن خمیر دارد. اگر می خواهید یک پیتزای بدون عیب تهیه کنید مطالب زیر را مطالعه کنید.

1_ خمیر را زیاد هم نزنید

مدت زمان هم زدن خمیر خیلی مهم است. مواد خمیر را در مخلوط کن بریزید تا خوب مخلوط و یکدست شود. خمیر نباید زیاد ورز داده شود چرا که ورز دادن زیاد، خمیر را خشک و سفت می کند. می توانید برای بهتر شدن خمیر، از دستگاه خمیرزن استفاده کنید، که در این صورت وقت کمتری هدر می شود.

2_ خمیر را صاف و به یک اندازه پهن کنید

وقتی که خمیر آماده پهن شدن شد، اول آن را به شکل توپک های گرد در آورید، بعد آن را به آرامی پهن کنید. خمیر را به شکل توپک گرد درآوردن باعث می شود نان به طور مساوی و یکدست پهن شود. سعی کنید دستتان را به صورت یکسان روی غلتک فشار دهید تا ضخامت خمیر در همه جای قالب همسان باشد.

3_ خمیر را بیش از حد نازک نکنید

پودر خمیر پیتزای سبز دانه بخاطر اینکه فاقد اسید‌های چرب است گزینه‌ ای بسیار سالم برای افراد سالخورده و کودکان است.

خمیر پیتزا باید ترد و ضخامت آن نیم سانت باشد چرا که اگر خمیر زیاد نازک باشد به درستی توانایی نگه داشتن مخلفات پیتزا را ندارد و باعث می شود نان زیاد خشک شود. پس اگر ضخامت خمیر به اندازه باشد، حتما برش‌های پیتزای قشنگتر خواهد شد. بنابراین نتیجه می گیریم که اگر خمیر نازک باشد باعث خشک شدن نان پیتزا در فر می شود. پس اگر با غلتک خمیر را با ضخامت دو تا سه سانتیمتر‌ پهن کنیم، نان پیتزای تردی داریم و مواد روی پیتزا نیز جدا نخواهد شد.

4_ علت خشک شدن نان پیتزای آماده

دلیل خشک شدن نان پیتزای آماده این است که زیاد پخت می شود که ما اینجا برای جلوگیری از خشک شدن آن راه حلی می آوریم. اول قالب را چرب کنید، سپس نان پیتزای آماده را داخل آن بگذارید سپس مقداری سس کچاپ روی آن بریزید سپس مخلفات پیتزا را بریزید و دوباره روی آن پنیر پیتزا بریزید و در فر از قبل گرم شده بگذارید تا خوب پخت شود.

پودر خمیر پیتزای سبزدانه

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

نماد اعتماد الکترونیک

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18