همه چیز در مورد دانه‌های کینوا

درباره دانه‌های کینوا چه می­دانید؟

کینوا یکی از غلات مشهور می‌باشد که در سال‌های اخیر بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. دانه‌های کینوا از غلات کامل هستند و به خاویار گیاهی مشهور می‌باشند. این محصول حاوی پروتئین، آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها، اسیدهای آمینه ضروری و کربوهیدرات بدون گلوتن است. می‌توان گفت دانه‌های کینوا منبعی از فیبر، آهن، مس، تیامین، منیزیم، فسفر، منگنز، فولات و ویتامین ب 6 می‌باشد.

خواص کینوا چیست؟

با توجه به مواد غذایی مفیدی که در دانه‌های کینوا وجود دارد یک وعده غذایی مناسب برای افراد مبتلا به سلیاک است. همچنین در پیشگیری از ابتلا به افزایش وزن و چاقی هم کمک می‌کند. در کنترل فشار خون و قند خون نیز بسیار مؤثر بوده و می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند. بیشترین تأثیر کینوا بر سلامت سیستم گوارشی، کنترل سطح قند و کلسترول خون، جلوگیری از ابتلا به سرطان، التهاب، چاقی و اضافه وزن است.

 

دانه‌های کینوا

با توجه به آنچه گفته شد از دانه‌های کینوا می‌توان به عنوان یک منبع عالی برای تغذیه در رژیم غذایی استفاده نمود. این دانه ویتامین‌ها، فیبر و مواد مغذی مورد نیاز یک روز را به راحتی تأمین می‌کند. یک فنجان کینوا حدود 220 کالری دارد و در عین حال میزان چربی و قند آن بسیار کم است. پس جایگاه ویژه‌ای در رژیم‌های غذایی دارد.

انواع مختلف کینوا

دانه‌های کینوا دارای انواع مختلفی هستند. تا به حال بیشتر از 120 نوع از این دانه در مکان­های مختلفی از جهان کاشته و تولید شده است. این محصول در رنگ­های مختلفی می­روید و متداول­ترین رنگ­های آن سفید، قرمز و سیاه است. هر یک از این دانه­ها دارای طعم متفاوتی بوده و از هر سه نوع در طبخ غذاهای مختلف استفاده می‌شود. دانه­های قرمز این محصول دارای طعم بهتری بوده و کمی شیرین هستند. کینوای قرمز پس از پخت به رنگ قهوه­ای تبدیل می‌شود و در سرو سالاد استفاده می‌شود. در حالی که کینوای سفید این شیرینی را ندارد و پس از پخته شدن بافت نرم­تری دارد. دانه­های سیاه کینوا از رنگ­های دیگر شیرین­تر بوده و تردتر هستند. دانه­های سیاه کینوا پس از پخت نیز به رنگ سیاه باقی می­مانند. این دانه­ها پس از پخت کمی شکل خود را از دست می­دهند. متداول­ترین نوع کینوا دانه­های سفید است که بیشتر از بقیه رنگ­ها در دسترس می‌باشد. در هر صورت توصیه می‌شود به دلیل بالا بودن خواص کینوا، این محصول را امتحان کنید.

 

دانه‌های کینوا

موارد مصرف کینوا

همان طور که اشاره شد در سال‌های اخیر دانه‌های کینوا کمی بیشتر از قبل شناخته شده­اند. از مزیت‌های این دانه‌ها نسبت به غلات دیگر می‌توان به غنی بودن از مواد مغذی و همچنین زود پز بودن آن اشاره کرد. در حقیقت این دانه‌ها در مدت زمان کمتری پخته شده و در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کینوا به صورت پخته، جوانه و آرد شده در غذاهای مختلف استفاده می‌شود. از دانه‌های پخته شده آن در سرو سالاد، سوپ و پخت کوکو، کتلت، برگر و پاستا استفاده می‌شود. همچنین از دانه‌های آرد شده آن در پخت نان، کیک، کوکی و غیره استفاده می‌شود. در نهایت در برخی از سالادها از جوانه‌های دانه کینوا استفاده می‌شود.

 

دانه‌های کینوا

مزایای مصرف کینوا در وعده‌های غذایی

همان طور که اشاره شد به دلیل خواص زیادی که در مورد دانه‌های کینوا وجود دارد در بسیاری از مناطق این دانه‌ها را جایگزین گندم کرده‌اند و در پخت نان، غذا و غیره از آن استفاده می‌کنند. همان طور که قبلاً گفته شد دانه‌های کینوا دارای فیبر زیادی هستند بنابراین در پیشگیری از سرطان‌ها، کاهش کلسترول بد خون، تقویت دستگاه گوارش و غیره مفید هستند. از طرف دیگر این دانه‌ها حاوی منیزیم، اسید اولئیک و اسیدهای چرب امگا 3 و آلفا لینولنیک زیادی هستند که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند.

همان طور که می‌دانید بسیاری از بیماری‌ها به دلیل وجود اختلال در سیستم ایمنی بدن و التهاب به وجود می‌آیند. از این جمله می‌توان به بیماری‌های آرتریت روماتوئید، لوپوس، آسم، التهاب روده و کرون و غیره اشاره کرد. کینوا از جمله مواد غذایی مفید برای کاهش التهاب در بدن است. در این دانه‌ها مواد ضد التهابی از جمله فنولیک اسید، پلی ساکاریدها و ویتامین ای وجود دارد.

بر اساس نتایج حاصل از تحقیقات علمی انجام شده، میزان سیری بعد از خوردن مقدار مشخصی از دانه‌های کینوا بیشتر از غلات دیگر همچون گندم، جو و برنج است و این موضوع به دلیل وجود مقدار بالایی از فیبر در این دانه‌ها است. همچنین مقدار بالای فیبر می‌تواند از مرگ و میر زود هنگام جلوگیری کرده و منجر به طول عمر شود.

دانه‌های کینوا

مضرات استفاده از کینوا

تا به اینجا درباره مزایای دانه‌های مغذی کینوا صحبت کردیم. اما بهتر است بدانید این محصول مقداری اگزالات در محتویات خود دارد که می‌تواند میزان جذب کلسیم را در بدن کاهش دهد بنابراین بهتر است در مصرف آن دقت کرد. به طور مثال افراد مبتلا به مشکلات کلیوی مانند سنگ کلیه بهتر است از این محصول استفاده نکنند.

همچنین مقادیری از فیتات‌ها در این دانه‌ها وجود دارد که می‌تواند سبب کاهش جذب مواد معدنی همچون آهن و روی در بدن شود. آن‌طور که گفته می‌شود می‌توان به کمک شست و شو و خیس کردن دانه‌ها قبل از انجام فرآیند پخت اثر این مواد را کمی کاهش داد اما همچنان بهتر است در مصرف این محصول زیاده روی نکنید.

دانه‌های کینوا

معرفی بهترین مرکز تولید و عرضه کینوا

مجموعه سبزدانه یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مراکز تولید و فروش محصولات بسته بندی شده کشاورزی از جمله حبوبات، غلات، خشکبار و سویا است. این گروه تولیدی فعالیت خود را در این حوزه از سال 1380 آغاز کرده است. از جمله محصولات دیگر این مجموعه می‌توان به انواع ادویه، مربا، سبزی‌های خشک معطر، گلاب و عرقیات، نبات، انواع آرد، انواع رشته، رب گوجه فرنگی و غیره اشاره نمود.

این مجموعه با بهره گیری از بهترین ماشین آلات پیشرفته و رعایت بهداشت و ارائه بسته بندی­های کاملاً بهداشتی توانسته رضایت بسیاری از مشتریان خود را در سراسر ایران کسب کند. برای خرید دانه‌های کینوا با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سامانه اینترنتی این مجموعه با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید.

 

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

نماد اعتماد الکترونیک

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18