طرز تهیه سوخاری خوشمزه

طرز تهیه پیراشکی خانگی خوشمزه با طعمی فوق العاده

پیراشکی از غذاهای بسیار خوشمزه و در عین حال پر طرفدار به خصوص در میان کودکان می باشد. بسیاری از افراد و به خصوص مادران گرامی علاقه مند هستند این غذای خوشمزه را در منزل و به روش خانگی طبخ نمایند تا ضمن اینکه از بهداشت آن مطمئن باشند، لذت یک آشپزی فوق العاده را نیز تجربه نمایند. در ادامه طرز تهیه پیراشکی خانگی را با استفاده از پودر خمیر پیراشکی سبزدانه شرح می دهیم. شما می توانید با استفاده از این پودر آماده، ضمن اینکه به سرعت یک پیراشکی فوق العاده خوشمزه و خوش طعم را می پزید، نگرانی از بابت وا رفتن و شل شدن خمیر را نیز نداشته باشید.

مواد لازم جهت تهیه پیراشکی خانگی گوشت و قارچ

پودر خمیر پیراشکی 500 گرمی سبزدانه

گوشت چرخ کرده به میزان 300 گرم

قارچ به میزان 100 گرم

فلفل دلمه ای متوسط 2 عدد

پیاز بزرگ 1 عدد

رب گوجه فرنگی به میزان 2 قاشق غذا خوری

فلفل، زرد چوبه و نمک به مقدار دلخواه

با توجه به اینکه از پودر خمیر آماده برای تهیه پیراشکی  استفاده می کنید، بنابراین نیاز به صرف زمان زیادی جهت حاضر کردن خمیر نمی باشد و شما می توانید در ابتدا مواد درون پیراشکی را آماده نمایید. با ما همراه باشید با طرز تهیه پیراشکی خانگی با روشی آسان و راحت:

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد نموده و در مقدار مناسبی از روغن سرخ نمایید. بعد از آنکه پیاز ها کمی سبک شدند، فلفل دلمه ای خرد شده نگینی را نیز به آن اضافه کنید، بعد از نرم شدن فلفل دلمه ای ها در روغن، قارچ های خرد شده را هم به آن اضافه نمایید و مواد را کمی هم بزنید و اجازه بدهید تا آب قارچ ها  کاملا کشیده شود. در مرحله بعد نوبت به اضافه کردن گوشت چرخ کرده می رسد. هم اکنون می توانید ادویه های لازم از جمله نمک، زردچوبه و فلفل را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از اینکه مواد کمی تفت داده شد، رب گوجه فرنگی را به آن بیفزایید و کمی دیگر مواد را سرخ کنید. در ادامه برای اینکه از پخت گوشت کاملا مطمئن شوید می توانید یک لیوان آب به مواد فوق اضافه نمایید و اجازه دهید مواد خوب بپزد تا زمانی که آب داخل آن کاملا خشک گردد. البته مراقب باشید که مواد ته نگیرند. شما می توانید در حین پخت مواد به آماده سازی پودر خمیر پیراشکی بپردازید. در ادامه طرز تهیه پیراشکی خانگی به نحوه آماده نمودن پودر خمیر پیراشکی سبزدانه  نیز به شرح ذیل می پردازیم:

 

پودر خمیر پیراشکی را با یک لیوان آب مخلوط می کنیم و برای اینکه خمیر به دست نچسبد، یک الی دو قاشق غذا خوری روغن به آن اضافه کرده و خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا جایی که دیگر به دست نچسبد. تقریبا بین 5 تا 7 دقیقه طول می کشد تا خمیر ورز بیاید. سپس خمیر را داخل ظرفی که از قبل آن را چرب کرده ایم، گذاشته و روی آن را با سلفون می پوشانیم و ده دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر استراحت کرده و به اصطلاح عمل آید.  سپس روی یک سطح مسطح مقداری آرد پاشیده و خمیر را پهن و با استفاده از وردنه آن را نازک نمایید. حالا مواد پیراشکی نیز آماده شده است و شما می توانید با استفاده از قالب زن مخصوص پیراشکی و یا یک لیوان خمیر پیراشکی را برش زده و مواد آماده شده را به مقدار لازم داخل آن قرار دهید و سپس دو طرف لبه های خمیر را روی هم قرار داده و با کمک انگشتان دست آن را ببندید تا در هنگام پخت خمیر باز نگردد. در آخرین مرحله از طرز تهیه پیراشکی خانگی هستید و می توانید با روش دلخواه خمیر های قالب زده را در روغن بسیار داغ سرخ نمایید و یا آن ها را در داخل فر که از قبل با دمای 160 درجه سانتیگراد گرم نموده اید، در طبقه وسط فر بگذارید. همچنین می توانید مقداری روغن و زعفران را که با هم مخلوط نموده اید به عنوان رومال روی پیراشکی ها بمالید و اجازه دهید طلایی شوند و سپس به همراه خانواده این پیراشکی خوشمزه و بی نظیر  خانگی را نوش جان نمایید.

انواع پیراشکی و روش های پخت آن

پیراشکی از آن غذا های خوشمزه ای می باشد که در انواع مختلفی از جمله پیراشکی مرغ، پیراشکی کالباس و یا سوسیس، پیراشکی شکری و … تهیه می شود، همچنین روش پخت آن با توجه به طرز تهیه پیراشکی خانگی که در بالا شرح داده شد، نیز می تواند به صورت سرخ کردن در روغن داغ و فراوان با شد و یا داخل فر و یا توستر قرار بگیرد. یکی از مهمترین قسمت های پخت تمام این پیراشکی ها تهیه خمیر آن می باشد. برخی افراد به دلیل این که وقت و یا حوصله کافی برای تهیه خمیر پیراشکی را ندارند، ترجیح می دهند از خیر پخت این غذای خوشمزه بگذرند. اما اکنون در بازار پودر خمیر پیراشکی آماده موجود می باشد. یکی از بهترین خمیر های پیراشکی در بازار، پودر خمیر پیراشکی سبزدانه می باشد که با استفاده از مواد اولیه کاملا طبیعی و تازه و توسط ماشین آلات پیشرفته تهیه شده است.  شما می توانید با خرید این پودر خمیر پیراشکی با قیمت مناسب،  هر نوع پیراشکی دلخواه خود را به آسانی و در مدت زمان بسیار کمی تهیه نمایید. به عنوان مثال برای تهیه پیراشکی مرغ کافی است مانند دستور پختی که ارائه شد، عمل نمایید و تنها به جای گوشت چرخ کرده از گوشت مرغ ریش ریش شده، استفاده نمایید.

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18