تاثیر مصرف حبوبات در مقاومت بدن در برابر کرونا

تاثیر مصرف حبوبات در مقاومت بدن در برابر کرونا

با توجه به شیوع بیماری کرونا و گسترش روز افزون آن، تقویت و بالا بردن سیستم ایمنی بدن در برابر این بیماری امری ضروری است. کارشناسان تغذیه، تاثیر رژیم غذایی سالم که مهمترین بخش آن مصرف حبوبات تازه می باشد را  در مقاومت بدن در برابر کرونا بسیار مهم دانسته اند. انواع حبوبات از نظر ارزش تغذیه ای در بخش مهمی از هرم غذایی قرار می گیرند. حبوبات سرشار از املاح معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشد. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا بیشتر به خواص حبوبات و نقش آن در سلامتی و تقویت بدن بپردازیم.

مهمترین خواص حبوبات

حبوبات از اقلام غذایی بسیار فراوان در دنیا می باشد که به خاطر قیمت ارزان و خاصیت بسیار زیاد در سبد غذایی اغلب افراد جامعه قرار گرفته است. تنوع حبوبات و ارزش غذایی بالای آن باعث شده است به تنهایی و یا همراه بسیاری از غذا ها مورد استفاده قرار بگیرد. برخی از مهمترین خواص حبوبات به شرح ذیل می باشد:

  • پروتئین از عناصر بسیار مهم برای سلامتی بدن می باشد که نقش بازسازی سلول های بدن را بر عهده دارد. شما می توانید با مصرف حبوبات تازه و کسب پروتئین مورد نیاز بدن، سیستم ایمنی خود را در برابر بیماری های مختلفی از جمله ویروس خطرناک کرونا بالا ببرید. پروتئین علاوه بر گوشت در حبوبات نیز به میزان زیادی وجود دارد، و با توجه به قیمت بالای گوشت، می توانید غذای خود را با استفاده از حبوبات از نظر پروتئین غنی نمایید.
  • حبوبات سرشار از فیبر می باشند. فیبر موجود در حبوبات از کربوهیدرات های دیر هضم می باشند که فرد بعد از مصرف آن تا مدت زمان زیادی سیر خواهد بود. همچنین متابولیسم سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد. حبوباتی مانند لوبیا و نخود، عملکرد قند خون را در بدن تنظیم نموده و باعث کاهش سطح کلسترول خون می گردد. افراد دیابتی می توانند برای دریافت فیبر مورد نیاز بدن از حبوبات استفاده نمایند.
  • شما می توانید اسید فولیک بدن را با مصرف حبوبات تامین نمایید. لوبیا در میان حبوبات به عنوان بمب اسید فولیک شناخته شده است. اسید فولیک به افزایش هر چه بیشتر سلول های قرمز خون کمک می کند. یکی از علائم کمبود اسید فولیک، خستگی و بی حالی می باشد. در صورتی که می خواهید بدنی سالم و مقاوم در برابر بیماریها از جمله کرونا داشته باشید، سعی نمایید املاح معدنی موردنیاز بدن خود از جمله اسید فولیک را از طریق حبوبات تازه تامین نمایید.
  • حبوبات منبع خوبی برای تامین آهن بدن می باشند. همانطور که می دانید یکی از مهمترین دلایل کم خونی در افراد و به ویژه خانم ها، کمبود آهن است. گنجاندن یک غذای ساده مانند عدسی از عدس تازه در رژیم غذایی می تواند تا حد زیادی آهن مورد نیاز شما را تامین نماید.
  • غذاهای تهیه شده از حبوبات سرشار از آنتی اکسیدان های فعال هستند. مهمترین وظیفه آنتی اکسیدان ها حفاظت بدن در برابر عفونت ها و بیماریها از جمله کرونا می باشد. به همین خاطر سعی نمایید در طول هفته به میزان کافی از انواع حبوبات مفید از جمله نخود، لوبیا، عدس، لپه، ماش و … به تنهایی و یا در تهیه غذا استفاده نمایید.
  • تیامین نام دیگر ویتامین B1 می باشد که بدن آن را تنها از طریق غذا می تواند دریافت نماید. حبوبات و به خصوص لوبیا منبع فراوانی از تیامین می باشند. تیامین عملکرد دستگاه عصبی را بهبود می بخشد، کربوهیدرات های جذب شده از غذا را به انرژی مبدل می نماید. سوخت و ساز مرتب بدن و دریافت انرژی از مهمترین رکن های سلامتی بدن می باشند . حفظ سلامتی و استقامت بدن با توجه به شیوع کرونا در این روزها بسیار مهم است.
  • علاوه بر ویتامین ها و املاحی که ذکر شد، حبوبات سرشار از منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و … هستند که کمبود هر کدام از این ها، بدن را ضعیف و مستعد ابتلا به بیماری ها می سازد.

استفاده از حبوبات بجای انواع گوشت

مصرف حبوبات به عنوان جایگزین گوشت قرمز

حبوبات به خاطر پروتئین بسیار زیادی که دارند می توانند در اغلب اوقات جایگزین مناسبی به جای گوشت قرمز محسوب شوند. بسیاری از افراد که مبتلا به کرونا هستند به توصیه پزشکان، باید از مصرف غذاهای چرب و سنگین خودداری نمایند. مصرف حبوبات می تواند پروتئین گوشت را در این افراد جبران نماید و بدن آنها را تقویت نماید. همچنین با توجه به این که چاقی یکی از بیماری های شایع در دنیا می باشد، افراد چاق و کودکانی که مستعد چاقی هستند، می توانند مصرف حبوبات تازه را جایگزین غذاهای فست فودی و چرب نمایند. حبوبات با افزایش سوخت و ساز در بدن، ضمن تامین املاح مورد نیاز، از چاق شدن فرد جلوگیری می نماید.

لزوم استفاده از حبوبات تازه

همانطور که گفته شد حبوبات سرشار از خاصیت و ویتامین هستند و مصرف آن باعث تقویت بدن در مقابل ابتلا به بیماری ها از جمله کرونا می گردد، اما این نکته نیز بسیار مهم است که از حبوبات تازه و مرغوب استفاده نماییم تا از حداکثر خواص این گروه منابع غذایی بهره مند شویم. حبوبات با کیفیت و تازه، ضمن اینکه به راحتی پخته می شوند، فاقد خرابی و ضایعات هستند. حبوبات سبزدانه به عنوان یکی از با کیفیت ترین و تازه ترین حبوبات در کشور می باشد که در کارخانه و توسط ماشین آلات به طور کامل سورت شده و سپس در بسته بندی های مناسب در بازار عرضه شده است. قیمت حبوبات سبزدانه با توجه به کیفیت بسیار بالای آن مناسب بوده و شما می توانید به راحتی آن را تهیه و مصرف نمایید.

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18