درباره خواص کشمش بیشتر بدانیم

درباره خواص کشمش بیشتر بدانیم

حتما تا کنون بارها درباره خواص کشمش شنیده اید. بله همانطور که انگور یک میوه شیرین و پرخاصیت است، کشمش بدست آمده از آن نیز شیرین و بسیار مقوی می باشد. کشمش از خشک کردن دانه های انگور به روش های مختلفی بدست می آید. در این مقاله سعی داریم بیشتر به خواص این میوه خشک بپردازیم.

خواص کشمش از نظر ویتامین و املاح معدنی آن

کشمش از میوه های خشک محسوب می شود و سرشار از ویتامین های مختلف و املاح معدنی مورد نیاز برای سلامتی بدن انسان می باشد. از مهمترین خواص کشمش و ویتامین های موجود در آن ویتامین C ، ویتامین های گروه B مانند نیاسین، تیامین، اسید پانتوتنیک، اسید فولیک، ریبوفلاوین و … می باشد. همچنین دارای املاح معدنی مانند فسفر، کلسیم، آهن، پتاسیم، منیزیم، روی، سدیم و … است. همچنین این دانه کوچک شیرین دارای مقدار زیادی فیبر، کربوهیدرات و پروتئین می باشد. قند موجود در کشمش فاقد کلسترول های مضر در خون بوده و مصرف آن کالری زیادی را برای بدن به همراه دارد.

مصرف کشمش به عنوان یک ملین

افراد مبتلا به یبوست می توانند با قرار دادن کشمش در رژیم غذایی خود به عنوان میان وعده، از یک ملین طبیعی و پرخاصیت بهره مند شوند. کشمش به خاطر داشتن مقادیر زیادی فیبر نامحلول، مایعات بدن را جذب نموده و از این طریق باعث روان شدن حرکت مواد غذایی در روده می شود و یبوست فرد را تا حد زیادی بهبود می بخشد. مصرف روزانه کشمش باعث کارکرد بهتر روده بزرگ شده و از ابتلا به بیماری سرطان روده بزرگ جلوگیری می نماید.

درمان نفخ شکم با کشمش

با توجه به فیبر بسیار بالای کشمش، عملکرد دستگاه گوارش بهبود یافته و با خارج ساختن و دفع سموم باعث برطرف شدن ناراحتی های شکمی از جمله نفخ می گردد.

درمان کم خونی با مصرف کشمش

از مهمترین خواص کشمش، مقدار آهن موجود در آن است که که باعث می شود تعداد گلبول های قرمز خون افزایش یافته و در نتیجه کم خونی درمان گردد.

سلامتی دندان ها با کشمش

شاید تصور نمایید کشمش به خاطر قندی که دارد، برای دندان هایتان مضر باشد، در صورتی که اینطور نیست، کشمش با دارا بودن مقادیر بالایی کلسیم، مینای دندان را در برابر پوسیدگی تقویت می نماید. همچنین کشمش با دارا بودن ماده ای به نام بور از رشد باکتری ها در فضای دهان جلوگیری نموده و باعث سلامت دندان می گردد. علاوه بر این ها ماده شیمیایی به نام اسید اولئانولیک در کشمش موجود است که از پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان ها پیشگیری می نماید.

کشمش برای تقویت باروری

کمتر کسی از خواص کشمش در تقویت باروری مردان خبر دارد. امروزه بسیاری از مردان دچار اختلال نعوظ می باشند و همچنین به خاطر تعداد کم اسپرم ها از شانس باروری کمتری برخوردار هستند. کشمش با دارا بودن آمینو اسید های مفیدی مانند آرژنین باعث تقویت و بهبود میل جنسی در افراد می شود، همچنین باعث افزایش تحرک اسپرم ها شده و شانس لقاح را در آمیزش بالا می برد.

پوستی سالم و باطراوت با مصرف کشمش

آکنه و پسوریازیس از شایع ترین بیماری های پوستی در افراد می باشند که مصرف روزانه کشمش می تواند تا حد زیادی این بیماری را کنترل و درمان نماید. کشمش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های فعال بوده که با افزایش سطح کلاژن سازی در پوست، چین و چروک ها را کاهش داده و پوست را جوان می نماید.

کشمش سبزدانه

مصرف کشمش برای سلامتی مو

ویتامین C کشمش همچنین  باعث رشد بهتر و ضخیم تر شدن تارهای مو شده و با دارا بودن خاصیت ضد التهابی بالا، شوره سر را برطرف می نماید.

کشمش و تنظیم فشار خون

تنظیم فشار خون از خواص کشمش می باشد.این میوه خشک با داشتن مقدار بالایی از پتاسیم در درون خود فشار خون را در افراد مبتلا به فشارخون بالا، کاهش داده و آن را در سطح نرمال تنظیم می نماید. پتاسیم از جمله عناصر مورد نیاز بدن می باشد که عروق خونی را باز نموده و جریان حرکت خون را در رگهای بدن روان می سازد.

کشمش یک ماده اعجاز انگیز در افزایش و کاهش وزن

افرادی که به دنبال کاهش وزن می باشند می توانند کشمش را به تنهایی مصرف نموده و سپس به فعالیت های بدنی بپردازند. کشمش به دلیل فیبر بالایی که دارد تا مدت زمان زیادی فرد را سیر نگه داشته و موجب کاهش وزن می گردد. همچنین افرادی که دچار کمبود وزن هستند، می توانند کشمش را که سرشار از قند های سالم و طبیعی مانند گلوکز و فروکتوز است، همراه سایر وعده های غذایی خود مصرف نمایند تا بعد از مدتی شاهد افزایش وزن در خود شوند.

کشمش و نقش آن در سم زدایی بدن

همان طور که می دانید وظیفه اصلی کبد حذف سموم  از بدن می باشد. بسیاری از مواد غذایی ناسالمی که مصرف  می کنیم و هوای آلوده ای که استنشاق می نماییم، سمومی را وارد بدن می نماید که کبد باید نسبت به پاکسازی آن ها از بدن اقدام نماید. در صورتی که کشمش را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید می توانید تا حد زیادی به کبد خود در عملکرد سم زدایی کمک کرده و از پوستی باطراوت برخوردار شوید.

نحوه مصرف کشمش

شما می توانید کشمش را جایگزین قند نموده و همراه با چای یا دمنوش از آن استفاده نمایید. همچنین می توانید در غذاهای خود مانند عدس پلو از کشمش استفاده نمایید. کشمش برای خوشمزه تر شدن شیرینی، کیک و پنکیک نیز بسیار کاربرد دارد. کشمش به تنهایی و به عنوان میان وعده کودکان، بزرگسالان و سالمندان بسیار مفید و انرژی زا می باشد. کشمش سبزدانه از کشمش های بسیار باکیفیت و تازه در بازار است که با توجه به بسته بندی مناسب، بهداشتی و مطمئن می باشد.

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18