معرفی خواص سرکه برای سلامت بدن

معرفی سرکه و ترکیبات آن

امروزه تأثیر خواص سرکه برای سلامت بدن بر کسی پوشیده نیست. همان طور که می‌دانید سرکه به دو صورت سنتی و صنعتی تولید می‌شود. سرکه از تخمیر اتانول یا قند موجود در مواد غذایی مختلف توسط باکتری‌های اسید استیک موجود در آن­ها به دست می‌آید. بخش زیادی از ترکیبات سرکه اسید استیک است. البته در سرکه‌های صنعتی از اسید تارتاریک و جوهر لیمو هم استفاده می‌شود.

سرکه دارای آنتی بیوتیک‌های طبیعی بوده و سرشار از اسیدهای آمینه است. همچنین آلبومین بسیار زیادی در سرکه‌های طبیعی وجود دارد که به هضم غذا کمک بسیاری می‌کند. از جمله خواص سرکه برای سلامت بدن می‌توان به مواردی همچون جلوگیری از خراب شدن دندان‌ها اشاره کرد. سرکه میزان ترشح بزاق دهان و میزان عرق بدن را افزایش داده و نمک موجود در بدن را خارج می‌کند. استفاده از سرکه برای بیماران مبتلا به چاقی و اضافه وزن و همچنین مبتلایان به دیابت بسیار توصیه می‌شود.

خواص سرکه برای سلامت بدن

آشنایی با انواع سرکه

تا به اینجا با اهمیت استفاده از سرکه و خلاصه‌ای از خواص سرکه برای سلامت بدن آشنا شدید. با توجه به آنچه گفته شد سرکه را می‌توان از مواد غذایی مختلف تهیه کرد. از انواع مختلف سرکه می‌توان به سرکه مالت، سرکه سفید، سرکه شیر، سرکه سیب، سرکه انگور، سرکه نارگیل، سرکه خرما، سرکه نیشکر، سرکه عسل، سرکه برنج، سرکه بالزامیک، سرکه خرمالو، سرکه آلو و غیره اشاره کرد.

آشنایی با خواص سرکه برای سلامت بدن

در این بخش به معرفی انواع مختلف سرکه و بیان خواص سرکه برای سلامت بدن می‌پردازیم. سرکه مالت از عصاره جو به دست می‌آید. در این فرآیند نشاسته موجود در جو تبدیل به اسید استیک می‌شود و سرکه تولید می‌گردد. از این سرکه در طبخ انواع ماهی و سیب زمینی سرخ شده استفاده می‌شود. سرکه سفید به صورت صنعتی و از تقطیر اکسید کردن اتانول تقطیری به دست می‌آید. سرکه شیر نیز از اسید استیک و اسید لاکتیک موجود در شیر گرفته می‌شود. این سرکه از سرکه‌های بیولوژیک بوده و ضد میکروب است. بیماران مبتلا به بیماری‌های گوارشی از این سرکه‌ها استفاده می‌کنند.

خواص سرکه برای سلامت بدن

سرکه سیب از پر مصرف ترین سرکه‌های تخمیری است که از میوه سیب به دست می‌آید. این سرکه حاوی پتاسیم، کلر، سدیم، منیزیم، آهک، گوگرد، فلوئور، سیلیسیم و غیره است. چربی سوزی و لاغری، درمان دیفتری و آنژین، رفع گلودرد و تورم گلو، افزایش رشد استخوان‌های بدن، درمان کبودی دور چشم، سفت شدن دندان‌ها، رفع حالت تهوع و استفراغ، درمان سر دردهای مزمن و درد گوش و غیره از جمله خواص سرکه برای سلامت بدن است. البته این نوع سرکه نباید در افراد مبتلا به سرفه‌های خشک، ضعف اعصاب، گرفتگی عروق، اختلالات معده، اسهال، ورم روده، سنگ صفرا، ورم کلیه، مزاج سرد و خشک و در خانم‌های باردار مورد استفاده قرار گیرد.

معروف‌ترین نوع سرکه و متداول‌ترین آنها سرکه انگور است که در طبخ غذاهای مختلف و سرو سالادها استفاده می‌شود. این سرکه طبع گرمی دارد و برطرف کننده سرفه، گلودرد، دندان درد، قطع خونریزی در ناحیه دهان، جوش و خارش‌های پوستی، بواسیر، سردرد، سوزش زخم و غیره است. این‌ها تنها گوشه‌ای از خواص سرکه برای سلامت بدن است.

برخی سرکه‌ها در همه جای جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و تنها مختص یک کشور خاص هستند. به طور مثال سرکه نارگیل در آسیای جنوب شرقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرکه خرما از سرکه‌های سنتی خاورمیانه است که در ایران هم استفاده می‌شود. سرکه نیشکر در فرانسه و ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود. اما به طور خاص در فیلیپین مصرف می‌گردد.

خواص سرکه برای سلامت بدن

سرکه عسل از جمله سرکه‌هایی است که استفاده از آن رایج نیست اما در کشورهای ایتالیا، فرانسه، رومانی، اسپانیا و پرتغال به صورت عمده تولید و در غذاها مصرف می‌شود. سرکه برنج از محصولات کشور چین است. طعم خاصی دارد و از تخمیر شراب برنج به دست می‌آید. استفاده از سرکه بالزامیک امروزه در کنار سالادهای مختلف باب شده است. این سرکه از محصولات کشور ایتالیا است و طعم شیرینی دارد. سرکه خرمالو و آلو هم تنها در اسپانیا تولید می‌شود و در طبخ غذا و سرو سالاد و تهیه سس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بخش به طور مختصر با انواع سرکه، رایج‌ترین نوع آن در سرو غذا و خواص سرکه برای سلامت بدن آشنا شدید. حال نوبت به معرفی مرکزی برای تهیه سرکه مرغوب با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت می‌رسد. در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی بهترین مرکز تولید و عرضه انواع سرکه

اگر به دنبال سرکه و بهره بردن از خواص سرکه برای سلامت بدن هستید بهتر است از سرکه مرغوب و با کیفیت استفاده کنید. برای خرید بهترین سرکه با روش تولید مکانیزه و رعایت کامل بهداشت در تولید آن و بسته بندی کاملاً بهداشتی می‌توانید از محصولات مجموعه تولیدی سبزدانه دیدن کنید. بدین منظور می‌توانید به سامانه اینترنتی این گروه تولیدی مراجعه نمایید.

خواص سرکه برای سلامت بدن

امکان خرید غیر حضوری از جمله امکاناتی است که این گروه تولیدی برای مشتریان خود در سراسر ایران در نظر گرفته است. این مجموعه تولید کننده انواع ادویه، مربا، سبزی‌های خشک معطر، گلاب و عرقیات، نبات، انواع آرد، انواع رشته، رب گوجه فرنگی، حبوبات، غلات، خشکبار، سویا و غیره بوده و سال‌هاست با ارائه محصولات با کیفیت و با کم‌ترین قیمت توانسته رضایت مشتریان بسیاری را در سراسر ایران کسب کند. از جمله ویژگی‌ها و مزیت‌های خرید آنلاین می‌توان دسترسی به محصول اصل و با کیفیت در کمترین زمان ممکن و صرفه جویی در مصرف انرژی و وقت را نام برد. در این مقاله سعی شده به طور کامل به معرفی سرکه، انواع آن و خواص آن­ها برای سلامت بدن پرداخته شود. امید است مطالعه این مطلب بر آگاهی شما در این زمینه افزوده باشد.

 

 

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18