همه چیز در مورد پروتئین های گیاهی

همه چیز در مورد پروتئین های گیاهی 

 

پروتئین های گیاهی(1)

تفاوت پروتئین های گیاهی با پروتئین های حیوانی چیست؟ آیا پروتئین های گیاهی جایگزین مناسبی برای پروتئین های حیوانی هستند؟ تغذیه  سالم یکی از مهم ترین دغدغه های بشر است و در طول زمان همواره از طریق راه های مختلف تلاش کرده است تا مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تأمین کند. انواع پوشش گیاهی مختلف یکی از مهمترین منابع غذایی انسان به شمار می رود. با توجه به اینکه مصرف زیاد محصولات حیوانی  باعث امراض مختلفی در انسان می شود، بنابراین امروزه استفاده از انواع محصولات گیاهی در بین عموم مردم بسیار رایج شده است. در این مقاله قصد داریم در مورد پروتئین های گیاهی صحبت کنیم. کارخانه سبز دانه بیش از 20 سال است که در زمینه تولید انواع محصولات غذایی حاوی پروتئین گیاهی فعالیت می کند و در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

 

مکانیسم تولید پروتئین های گیاهی

پروتئین یکی از مهم ترین ماکرومولکول های بدن است و در بدن دارای نقش های مختلف ساختاری، آنزیمی، ذخیره ای و خونسازی است. پروتئین از واحد های کوچکی به نام اسید آمینه تشکیل  می شود. بدن انسان به دو نوع پروتئین گیاهی و جانوری نیاز دارد. در صورتی که میزان پروتئین بدن فرد کاهش یابد، بیماری های مختلفی مثل بیماری کلیوی، پوستی و انواع بیماری های قلبی و سرطانی ایجاد می شود. پروتئین گیاهی در گیاه بر اثر مراحل مختلف و پیچیده ای مثل رونویسی و ترجمه تولید می شود.

پروتئین گیاهی(2)

مزیت های پروتئین گیاهی نسبت به پروتئین حیوانی

  • اسید چرب محصولات گیاهی به صورت سیر نشده یا غیر اشباع است. زیرا دارای پیوند های دوگانه یا سه گانه است. بنابراین هضم اسید چرب گیاهان راحت تر است.
  • افزایش مصرف محصولات حیوانی باعث افزایش بیماری های چربی و قلبی می شود. در حالی که مصرف محصولات گیاهی مثل انواع حبوبات به دلیل داشتن اسید چرب غیر اشباع، باعث کاهش کلسترول و LDL می شود.
  • میزان تنوع در محصولات گیاهی بسیار زیاد است و افراد می توانند از طریق مصرف گیاهان مختلف مثل حبوبات و مغز دانه ها مثل پسته، پروتئین ضروری بدن خود را تأمین کنند.
  • محصولات گیاهی دارای انواع آنتی اکسیدان و مواد معدنی هستند و برای جلوگیری از کاهش انواع سرطان ها بسیار لازم و ضروری هستند. آنتی اکسیدان موجود در مغز هایی مثل پسته، بادام و گردو از بروز بیماری های پوستی و سرطانی جلوگیری می کند.
  • هزینه محصولات پروتئین گیاهی نسبت به فرآورده های گوشتی کمتر است و از نظر هزینه برای مردم مقرون به صرفه تر است.
  • پروتئین گیاهی دارای کالری زیادی است و می تواند انرژی انسان را برای انجام فعالیت های روزانه تامین کند. مقدار کمی از عدس یا لوبیا می تواند بخش زیادی از کالری روزانه بدن را تامین می کند.
  • پروتئین های گیاهی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بدن، مثل روده نقش مهمی دارد. پروتئین های موجود در حبوبات وانواع مغز های خوراکی مثل پسته و فندق نقش مهمی در سلامت بدن دارد.
  • پروتئین های گیاهی از ابتلا به انواع مختلف بیماری های گوارشی مثل بیماری روده ای و انواع بیماری های مقعدی جلوگیری می کند. در علم پزشکی از پروتئین های گیاهی برای تولید انواع دارو استفاده می شود.

 

مزایای  محصولات غذایی حاوی پروتئین های گیاهی سبزدانه

  • محصولات غذایی سبز دانه از بهترین پوشش های گیاهی هستند که در بهترین شرایط، دوره نمو و رشد خود را طی کرده اند و در بهترین آب و هوا پرورش یافته اند. میزان پروتئین های ذخیره ای در گیاهان مختلف متفاوت است. با توجه به گستردگی و وسعت پوشش گیاهی در سراسر کشور ایران، مواد اولیه کارخانه سبز دانه از مراکز مختلفی مثل اصفهان، شیراز و استان های شمال کشور  تامین می شود. هر قدر که گیاه در شرایط بهتری از نظر تغذیه، آب و هوا رشد کرده باشد، میزان پروتئین گیاهی ذخیره موجود در آن بیشتر است.
  • در کارخانه سبز دانه از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های داخلی و خارجی برای شستشو و  جداسازی محصولات مختلف گیاهی استفاده می شود. مکانیسم جداسازی و شستشو انواع محصولات گیاهی با هم مختلف است.
  • کارخانه سبز دانه دارای بهترین کادر متخصص و مجرب است که در زمینه کاری خود بسیار با تجربه و متبحر هستند.
  • کنترل کیفی محصولات غذایی به طور دقیق و متناوب انجام می شود. همین امر باعث شده است که میزان کیفیت و دقت کار بسیار بالا باشد و در نتیجه محصولاتی با بهترین ارزش غذایی به بازار عرضه شود.
  • سبز دانه یکی از موفق‌ترین برند های فروش انواع پروتئین های گیاهی است و به صورت حضوری و اینترنتی به فروش محصولات می پردازد.
  • فروشگاه اینترنتی سبز دانه یکی از بهترین و کامل ترین فروشگاه ‌های اینترنتی است که در زمینه فروش اینترنتی محصولات غذایی و پروتئین های گیاهی بسیار موفق است.
  • در فروشگاه اینترنتی سبز دانه انواع مختلف پروتئین های گیاهی با بهترین قیمت و کیفیت ارائه می شود.
  • تنوع محصولات غذایی بسیار زیاد است و انواع حبوبات، مغز هایی مثل پسته، بادام و گردو، ادویه جات مختلف و… به بازار داخلی و خارجی عرضه می شوند.
  • فروشگاه اینترنتی سبز دانه باعث شده است که خرید در کمترین زمان ممکن و بدون محدودیت فراهم شود. فروش آنلاین و فعالیت شبانه روزی فروشگاه اینترنتی سبز دانه، شرایط مناسبی را برای خرید راحت فراهم کرده است.
  • کیفیت و قیمت مناسب انواع محصولات غذایی و پروتئین های گیاهی سبز دانه باعث شده است تا برند سبز دانه یک برند مهم و بین المللی شود.

انواع پروتئین گیاهی(3)

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد اهمیت پروتئین های گیاهی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم مورد پسند و رضایت خاطر  واقع گردد.

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در باشگاه مشتریان

با عضویت در باشگاه مشتریان سبزدانه از آخرین تخفیف ها زود تر از همه مطلع شوید.

شرکت بازرگانی و صنایع غذایی سبزدانه هرمزان

سبزدانه هرمزان فعالیت خود را در زمینه تولید و عرضه محصولات بسته بندی شده کشاورزی شامل حبوبات ، غلات ، خشکبار و سویا از سال 1380 شروع نموده است.

سبزدانه را در فضای مجازی دنبال کنید

پست الکترونیکی

info@sabzdaneh.com

تلفن تماس

02188065250 - 02188065251

آدرس ما

آدرس دفتر مرکزی: تهران-میدان ونک-خیابان ملاصدرا-پلاک 242- طبقه 5 واحد 18